East Coast Australië - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Robin - WaarBenJij.nu East Coast Australië - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

East Coast Australië

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 December 2013 | Australië, Byron Bay

Momenteel ben ik al weer een tijdje in Australië, ik moet zeggen de dagen vliegen voorbij. Het is dan ook weer de hoogste tijd om jullie weer het een en ander te vertellen. In Australië is mijn plan om de Oost kust van boven naar beneden te bereizen zodat ik met Oud en Nieuw in Sydney ben. Ik ben dan ook van Auckland naar Cairns gevlogen, dit ligt boven aan de Oost kust. In Cairns aangekomen heb ik maar eens een plan gemaakt wat ik allemaal wil doen in Australie. Dit is hier niet zo moeilijk want heel Cairns is eigenlijk opgezet voor backpackers en overal heb je bureaus waar je van alles kan boeken. Heel toeristisch dus, maar wel makkelijk, ik ben dan ook bij een bureau binnen gelopen en na een beetje afdingen zijn we eruit gekomen. Het eerste wat op het programma stond was een snorkel tour op de Great Barrier Reef. Met een catamaran zijn we op weg gegaan naar het reef. De eerste spot was heel mooi, toen ik het water in sprong stond ik al oog in oog met een gigantische vis. Daarna had ik tijd genoeg om heel het reef te verkennen en ben ik ook nog een schildpad tegen gekomen. De tweede spot was heel anders,hier was het reef dieper en waren er meer vissen. Tussen het reef heb ik ook nog de Nemo vis gevonden. Terug stond er genoeg wind en konden de zeilen uit zodat we terug konden zeilen naar de haven.

Na Cairns ben ik doorgereisd naar Airlie Beach voor de Whitsundays. Dit zijn allemaal verschillende eilanden met parelwitte stranden. Daar aangekomen liep ik een rondje om de omgeving te verkennen en warempel, kom ik Twan een vriend uit Nederland tegen. Heel toevallig dat we elkaar aan de andere kant van de wereld treffen. Dan zie je maar weer hoe klein de wereld is. Twan werkt in Airlie beach en gaat elke week met een zeilboot op pad om met een groep drie dagen witsundays te verkennen. Deze tour heb ik zelf ook geboekt, maar dan bij een andere organisatie dan waar Twan werkt, anders was het weel heel toevallig. s´avonds zijn we nog een biertje gaan drinken in de bar en omdat Twan hier werkt krijgt hij een gratis maaltijd en bier. Hij vertelde het personeel dat ik ook lid van de bemanning was en voor dat ik het wist kreeg ik een bon in mijn hand, met voucher voor een gratis maaltijd en ik had genoeg voor heel de avond gratis bier. Niet slecht om zo mijn eerste avond in Arlie beach te beginnen.

De dag erna was het voor mij tijd om met de zeilboot op pad te gaan naar Withaven beach. De eerste dag was dan ook alleen varen om hier in de buurt te komen en daar in de avond te overnachten. De Volgende dag werd ik om 6:00 uur wakker van mensen die dolfijn aan het schreeuwen waren. Ik op mijn gemak naar boven gelopen, en inderdaad je kon een paar vinnen zien die elke keer omhoog kwamen. Ook zag ik een flinke schildpad omhoog komen om adem te halen. Na het ontbijt was het tijd om Withaven beach te bezoeken. Je moet hier namelijk vroeg zijn want het getij zorgt ervoor dat het strand binnen een paar uur onder water komt te staan. Het strand is daarom ook alleen nuttig om een mooie foto te maken. Ben nog wel even het water in geweest om een duik te nemen, hierbij moet je alleen wel een stingersuit aan. Er zwemmen hier namelijk kwallen die giftig zijn. Na de nodige foto's te hebben gemaakt was het tijd om terug te gaan naar de boot. We gingen namelijk naar een snorkel spot. Op de spot aangekomen, snorkel en vinnen gepakt en gelijk het water in gegaan. Bij het uitstappen had ik nog geluk. Want bij het aantrekken van mijn vinnen viel mijn Go pro uit me hand en zonk naar de bodem. Ben hier gelijk achteraan gedoken en in een beweging kon ik hem gelukkig voor de neus van een vis pakken.

Het koraal is hier helaas niet zo spectaculair als in Cairns, alleen waren er wel grotere vissen die ik niet in Cairns had gezien. Waarbij een hele grote blauwe vis, die gelijk naar de boot kwam toen de bemanning brood in het water gooide. Na het snorkelen kon iedereen nog van het deck springen en hebben we nog paar andere snorkel spots bezocht. Daarna nog een nacht overnacht op de boot. Moet zeggen de bedden zijn niet al te groot, maar heb op zich toch nog redelijk geslapen. Enigste nadeel is dat je elke dag om 6 uur wordt gewekt, omdat dan de boot alweer begint te varen. Op de terugweg kwam net als in Cairns de wind uit de juiste richting en konden we met open zeilen terug zeilen naar de haven.

  • 22 December 2013 - 22:00

    Pa En Ma:

    Nou Robin, je avonturen worden er niet vervelender op. Wat jekker een beetje dobberen in het zonnetje op het water. JALOERS!! Geniet er maar lekker van, wij zitten hier wel in de regen. En zorg dat je geen lekker hapje wordt voor de haaien.

  • 23 December 2013 - 00:23

    Robin:

    Kan jullie vertellen dat het weer nog steeds super is ;) En jaloers jullie mogen ook niet klagen naar aantal dagen Tenerife ;)

  • 27 December 2013 - 19:34

    Pa En Ma:

    Hoi Robin, we kunnen op je volgende verslag niet reageren, staat het wel goed. Of heb hè je te goed gedaan aan het Australische bier ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2014

Cambodja

21 Januari 2014

Thailand

25 December 2013

East Coast Australië part 2

19 December 2013

East Coast Australië

29 November 2013

New Zealand Part 3
Robin

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8834

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

15 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: