Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Na kerst oud en nieuw in Sydney gevierd te hebben en daarna nog een aantal dagen naar Melbourne was het tijd om Australië te verlaten en naar zuidoost Azië te gaan. Vanaf Sydney ben ik naar Bangkok gevlogen. Hier aangekomen moest ik de trein en de taxi nemen om bij mijn hostel te komen. Voor de taxi heb ik als vervoersmiddel een tuk tuk genomen, oftewel een driewieler met een opgevoerde grasmaaier motor. Moet zeggen een heel avontuur om met een tuk tuk naar de hostel gebracht te worden, want verkeersregels kennen ze hier niet alles rijd dan ook door elkaar. Na ingecheckt in te hebben in mijn hostel, maar eens op zoek gegaan naar wat eten. Eigenlijk overal op straat staan wel kleine tentjes waar ze eten bereiden. Maar om de zekerheid te nemen dat ik eerst dag geen voedselvergiftiging op zou lopen, maar naar iets gezocht wat op een restaurant lijkt. Na een tijdje de stad verkend te hebben kwam ik dan ook iets tegen wat tafels en stoelen buiten had staan. Tijdens het bekijken van de menu kaart zag ik dat de keuken gewoon een in zijstraatje was. Maar het was er aardig druk dus mijn eerste Thaise gerecht besteld. Moet zeggen smaakte goed en vergeleken met Australië kan ik hier tien gerechten bestellen om in de buurt van de Australische prijzen te komen.

De volgende dag bij het paleis aangekomen vertelde een Thaise man dat het paleis tot de middag was gesloten vanwege hoogbezoek. Hij vroeg me hoe lang ik al in Thailand was en wat mijn plannen waren. Toen ik vertelde wat ik wilde zien en dat ik nog een trien ticket moest boeken zei dat hij wel een tuk tuk kon regelen die overal naar toe zou gaan voor niet meer dan 40 baht (1 euro). De eerste gelijk aangesproken en ja hoor voor 40 baht heeft hij me naar verschillende tempels gereden en toeristen office waar ik mijn treinticket kon boeken. Toen ik terug kwam in het hostel las ik op een formulier dat je op moest passen voor Thaaise die goed engels spreken en je een tuc tuc aan willen bieden. Reden hiervan is dat de tuc tuc je dan naar toerist office brengt die hoge bedragen vragen plus ze proberen je ook naar andere winkels te brengen. Dit was ook bij mij gebeurt, maar ik had van te voren al vast rond gevraagd wat de normale prijs was, waardoor ik tot normale prijs af kon dingen. Daarnaast probeerde hij me ook allerlei andere pakketten te verkopen, maar omdat ik alles graag open laat heb ik dit ook niet gedaan. Ga je dus ooit naar Bangkok pas goed op dat je niet wordt afgezet.

Chang Mai

Van Bangkok naar Chang Mai had ik de nachttrein genomen, waardoor ik de volgende dag gelijk de stad kon verkennen. Op internet had ik gelezen dat een van de mooiste tempels op de berg ligt. Het leek me een goed plan om een fiets te huren en hier na toe te fietsen. Bij de berg aangekomen leek het wel dat ik een berg in de alpen aan het beklimmen was. En de fiets die drie maten de klein was werkte ook niet echt mee. Na een half uur fietsen dan ook maar even gevraagd hoe ver het nog was naar de tempel. Ze vertelde me dat het nog zeker twee uur bergop fietsen was. Om dit nou op de heetst van de dag te doen leek me geen slim plan daarom maar de eerste de beste taxi genomen. Boven op de top was een mooi uitzicht over Chang Mai en de tempel was ook zeker het bezoeken waard.

De volgende dag werd ik opgepikt door een busje om een jungle trip te gaan doen. Met twee gidsen zijn we met een groep twee dagen de jungle in gegaan. Na een wandeling van drie uur kwamen we aan bij onze slaapplaats. Hier hadden ze door middel van bamboe verschillende hutten gebouwd, waar we in gingen overnachten. Ons bed was dan ook niet meer dan een klein dun matras op bamboe. Maar daar aangekomen was het nog geen tijd om te slapen ze hebben daar namelijk een olifanten kamp. Eerst heeft dan ook iedereen een klein tochtje op een olifant gemaakt. Zeer indrukwekkend om te zien dat zo n groot beest zo goed naar de commando´s van zijn baas luistert. De tweede dag zijn we in de ochtend naar een waterval gegaan met een natuurlijke waterglijbaan. Vanaf hier zijn we naar een rivier gegaan waar we met een raft onze tocht voortgezet hebben. Dit keer geen waterval van 6 meter maar wel een paar mooie kleine watervallen achter elkaar. Het tweede (rustige gedeelte) hebben we op de ouderwetse manier gedaan namelijk met bamboevlotten. Bij het eindpunt werden we weer opgepikt om vanaf hier weer terug naar ons hostel te gaan.

In Nieuw-zeeland had ik van jongen gehoord dat de With tempel de mooiste tempel was die hij had bezocht in Thailand. Omdat deze ongeveer 3 uur ten noorden van Chang Mai ligt heb ik dit maar gedaan met een tour. De tempel zag er anders uit dan de traditionele die ik in Bangkok en Chang Mai heb gezien. De tempel is namelijk ook nog niet zo oud een ontworpen door een kunstenaar. Zeer mooi om te zien hoe zoveel kleine details toegevoegd zijn aan de tempel. In deze trip zat ook nog het drie landen punt namelijk: Thailand Mia Mar en Laos, lang nek village en een bezoek aan de border van Miamar. Leuk om allemaal gezien te hebben maar ik vond niet echt bijzonder.

Na een week in Thailand gegeten te hebben kan ik niets anders zeggen dat het voedsel hier goed bevalt. Daarom een kookcursus gevolgd om deze thaise keuken ook thuis te kunnen proberen.De cursus vond plaats in een Thaise tuin 17 km buiten Chang Mai. Een hele relaxe plaatst om in totaal zes gerechten te bereiden en natuurlijk op te eten.

  • 21 Januari 2014 - 19:59

    Marcel En Elly:

    Huh ???!? Lees ik dat goed ? Robin , je hebt een kookcursus gevolgd ?? Joehoe !!! De hele familie wil al een datum met je afspreken wanneer jij voor ons dat 6-gangendiner gaat koken !!! En nu geen nee zeggen hoor !
    Leuk dat we weer wat van je gehoord hebben, we zaten al ongeduldig op je te wachten.
    groetjes Marcel en Elly

  • 21 Januari 2014 - 21:54

    Pa En Ma:

    Nou Robin, wij willen ook wel genieten van die kookkunsten van jou, zeker 1x per week.
    Dus als je daar nog meer kookkursussen kan volgen doen!!!. Kunnen we een keer variëren. We verheugen ons er nu al op. Jammie!!!!!!!! Geniet nog van je laatste weekjes in Thailand en van het mooie weer, want hier is het niks.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 22 Januari 2014 - 14:44

    Emiel De Jong:

    dag Robin

    We genieten van je reisverhalen aangezien we ook in diverse landen die jij bezocht hebt, geweest zijn. We zijn benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier.
    Groeten van Emiel (van het volleybal)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2014

Cambodja

21 Januari 2014

Thailand

25 December 2013

East Coast Australië part 2

19 December 2013

East Coast Australië

29 November 2013

New Zealand Part 3
Robin

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8836

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

15 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: