East Coast Australië part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin - WaarBenJij.nu East Coast Australië part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

East Coast Australië part 2

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 December 2013 | Australië, Sydney

Tijdens mij reis langs de East Coast heb ik van velen gehoord dat de driedaagse trip op Freaser Island hun highlight was van de East Coast. In die drie dagen rij je met een jeep voornamelijk over strand een kampeer je op het eiland. Dit klonk als een mooi nieuw avontuur dus moest ik dat ook maar eens meepakken.

Op de ochtend voor vertrek hebben we met een groep van acht de jeep vol geladen met eten en drinken. In totaal zijn we met 8 jeeps, die weer verdeeld zijn in twee groepen. De bedoeling is dat de groep in de auto om de beurt het stuur overnemen en zo de ervaring krijgt van het rijden op zand. Tijdens de instructie vertelden ze dat in een auto de gids zit, die de rest moet volgen. We vertrokken dan ook in een karavaan van 4 auto´s op weg naar het eiland. Op het eiland aangekomen, zijn we het strand opgereden om langs de kust richting het meer McKenzi te gaan. Na een tijdje over het strand gereden te hebben, zijn we door het regenwoud gegaan. Tijdens het rijden in het regenwoud voelde het een beetje als thuis, het zag er namelijk net uit als in de Loons en Drunense duinen. Het was namelijk een groot bos met daarin zandduinen en zandpadden. Terwijl we over deze zandpaden reden werd over de Walky talky omgeroepen dat we moesten stoppen. Er was namelijk een auto tot stilstand gekomen en deze kon niet meer gestart worden. Daarom maar gelijk het plan omgegooid en zijn we terug gegaan naar beginpunt, waar we gewacht hebben tot de gids de anderen van de gestrande auto ook had opgehaald. En omdat de gids de auto ook niet aan de praat kreeg, zijn we naar een ander meer gegaan. Dit was maar een klein stukje rijden. Niet erg want het weer was namelijk niet denderend en het is mooier om Lake McKenzie met mooi weer te zien, dan zie je namelijk de kleuren beter. Nadat we in het andere meer gezwommen hadden, was het tijd om het kamp op te zoeken. Hier moesten we in kleine tweepersoonstentjes overnachten. Dit voelde weer een beter als ouderwets kamperen wat wij vroeger vaak gedaan hebben met de familie. Vond alleen jammer dat heel het kamp plus keuken al op was gezet. Had van te voren wat meer avontuur verwacht, zoals dat we zelf een plekje konden kiezen op het eiland, waar we dan zelf een tent en keuken moesten bouwen. Tijdens de avond werd nog door een aantal Rangers op het kamp een slang gevangen. Deze was giftig, oppassen dus waar je loopt, en je tent goed dichtritsen, want dit gezelschap wil je niet tijdens je slaap.
De tweede dag hebben we besteed met het rijden over het strand en bezichtigen van Champagne pools en Indian head. Beide zagen er mooi uit, maar na alles wat ik op deze reis al gezien had,was ik niet echt onder de indruk. De laatste dag hadden we geluk met het weer, het was namelijk stralend blauw, een mooie dag voor poging twee en kijken of we deze keer wel het meer konden bereiken.Op weg naar het meer werden we nog aangehouden door twee politie auto's deze hielden bij elke auto een alcohol en drugs test. De enigste die moest uitstappen was de gids die het opeens heel warm begon te krijgen. Ze hadden namelijk bij zijn test drug gevonden. Maar na de tweede test bleek de eerste test fout te zijn gegaan en was de gids erg oplucht, anders was hij waarschijnlijk zijn baan kwijt. Na het oponthoud konden we weer doorrijden en een verfrissende duik in het meer nemen. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan, om de veerpont te halen naar het vaste land. Al met al een leuke ervaring rijker, had alleen wel verwacht op wat meer avontuur. Voelde namelijk meer als een georganiseerde tour waarbij je in een bus gaat zitten die je overal naar toe brengt.

Voordat ik na Syndey zou gaan om daar Kerst en oud en nieuw te vieren had ik nog een week over. Deze kon ik mooi benutten om twee surf dorpjes Noosa en Byron Bay te bezoeken. Naast een paar wandelingen heb ik dan ook de meeste tijd besteed aan surfen. Moet zeggen ik krijg het nu echt onder de knie en kan als het ware al op kleine golven surfen. Tijdens surfen in Byron Bay werd ik nog opgeschrikt door een dolfijn. Deze kwam namelijk met een volle snelheid twee meter voorbij mijn been vandaan. Op begin dacht ik heel even dat het een haai was, want twee weken geleden is een surfer hier aan de oost kust namelijk gedood door een haai. Elke ochtend als ik de tv aanzet zeggen ze dan ook wel iets over haaien en dat dit misschien wel het slechtste seizoen kan zijn tot nu toe, met haai aanvallen. Bij mij was het gelukkig een onschuldige dolfijn en zo kon ik rustig verder surfen.

© 2013 Microsoft

{3}

• 31 December 2013 - 18:49

Marcel En Elly:

De beste wensen voor het nieuwe jaar !!!!! bij jou is 2014 al begonnen, wij hebben nog fftjes geduld hier.
    Een heel avontuurlijk, gezellig én gezond 2014 van ons allemaal!!
    groetjes uit Puttershoek

• 01 Januari 2014 - 18:28

Fam. Dank:

Hoi Robin,

We genieten steeds weer van jou reisverslagen. Nog veel plezier op de rest van jou reis en het allerbeste voor 2014!!!

Henk en Jolanda Dank
    Ricky, Mitchell en Denise

• 01 Januari 2014 - 23:22

Robin:

Jullie ook allemaal een Gezond en Gelukkig nieuwjaar !!!

• 04 Januari 2014 - 15:06

Pa En Ma:

Hoi Robin, maar goed dat de haaien geen zin hadden in een Hollands hapje, en jou met rust gelaten hebben. Nog heel veel plezier in Thailand en geniet van het lekkere eten en de goedkope biertjes.

• 20 Januari 2014 - 19:36

Marcel En Elly:

Hoi Robin,
    Joehoe, we zitten met smart te wachten op een nieuw verhaaal en foto's van jou !!